rakan ku :)

Friday, August 10, 2012

Dapat kah ?

       awak , setiap masa saya fikir , setiap kali nak tidur , setiap kali saya terjaga , apa yang berlaku antara kita pada hari kemudian ?  apa yang patut saya lakukan ? apa yang patut saya perjuangkan ? semua itu bermain difikiran saya . tidak dapat di ungkapkan dengan kata-kata, hanya dengan menulis coretan ini . saya nak awak tahu , saya belajar bukan sekadar untuk membanggakan ibu dan ayah saya , saya belajar biar saya boleh tanggung hidup kita nanti . Memang dugaan itu banyak kita harungi , panjang lagi jalan yang saya perlu lalui dalam dunia ini , banyak lagi simpang yang perlu saya pilih , banyak lagi perhentian yang perlu saya berhenti . saya cuba , untuk keluarga saya , untuk awak jua . tapi itu mengambil masa yang panjang , entah berapa tahun lagi agaknya .

        tapi satu yang saya takut kan , Dapatkah selamaya kita bersama ? dapatkah saya menjaga awak , memberi nafkah awak satu hari nanti ? dapatkah saya melafazkan akad nikah di depan awak dan menyarungkan cincin di jari ? itu semua saya sudah berserah pada takdir ,umur sama-samameningkat, jika saya lambat semestinya diambil orang, tapi saya reda dengan ketentuan Ilahi, jika benar-baenar berlaku.  dulu budak-budak janji memang segunung , sekarang dah besar baru nampak , buan senang nak hidup di luar sana , dengan itu lah , saya berharap apa yang kita impikan termakbul , kan awak ? :')

     Hari raya yang bakal menjelma ini , ingin saya gembira bersama awak , di sisi keluarga saya . keluarga awak . berdua gelak ketawa , gurau dan senda , turut disertai rakan-rakan lama , saudara, dan sahabat . semoga hari raya yang bakal menjelma , memberi makna kebahagiaan kita bersama ,

     Dengan kesempatan ini juga, saya ingin mengucapkan selamat hari raya kepada rakan-rakan yang membaca , rakan di Facebook , Twitter , serta Politeknik , semoga berbahagia disamping keluarga . dan tak lupa rakan yang berada di luar negara tu, harap bersabar sebab tak dapat balik raya :')

Selamat Hari Raya Aidilfitri , Maaf Zahir Batin . 


1 comment:

Unknown said...

atetete . comel lettew . hepy eid kawan :D